Brands

A

Alain Mikli, født Alain Miklitarian, er en fransk-armensk designer af high-end håndlavede briller og accessoires. Siden 1978 har mærket været synonymt med særpræg og provokation takket være dets unikke design og eksklusive farvekombinationer. Mikli selv hævder, at hans brug af farve er inspireret af hans libanesiske armenske rødder. Alain Mikli er en union mellem et kunstværk og et forbrugerprodukt og er en favorit blandt europæiske berømtheder og avantgarde amerikanere. I 1978 åbnede Mikli sit designstudio i Paris. I 1983 hjalp berømtheder som Elton John med at booste designets anerkendelse ved at bære Miklis produkter. Kanye West havde Alain Mikli solbriller i sin musikvideo, Stronger, som han specifikt anmodede om fra designeren. Denne stil af solbriller er blevet et bredt fænomen, der normalt betegnes som 'shutter shades'.

B

Bellinger sigter efter at ramme et budskab, efterlade et indtryk, få dig til at føle… noget. Glæde, lykke, passion, flegmatisk…? Bellinger er fuldt fokuseret på innovation.

De designer og skaber innovative stel, tilført en smule nyt og unikt – de forsøger at gå derhen, hvor ingen andre har været før.

Bellinger henvender sig til både damer og herre og til alle aldersgrupper. Der er fælles fokus på farverigt varierende liv med rejser og oplevelser.

F

FLEYE Copenhagen blev grundlagt i 2002 af Annette Estø, Hanne Rosenvold Anderson og Lars Halstrøm. I dag forhandles FLEYE hos udvalgte optikere og i førende mode- og livsstilsbutikker i over 30 lande verden over.

FLEYE Copenhagen er en dansk designvirksomhed med en mission om at skabe briller, der både komplimenterer og understreger den enkelte brugers stil og personlighed.

'Vi arbejder med en filosofi og en æstetik, der er baseret på at opbygge tillid og meningsfulde forhold til mennesker omkring os. I vores design blander vi urbane impulser med klassisk enkelhed.'

H

Hello Kitty blev designet i 1976 af Shimizu Yuuko fra Japan. Hello Kitty er en stor succes, og Hello Kitty-mærket støder man på overalt. Umiddelbart ligner Hello Kitty figuren en kat, men det er det ikke, det er en pige, en evig 3. klasse studerende, der bor uden for London, hendes fødselsdag er d. 1. november. Hello Kitty hører til under firmaet ’Sanrio’ sammen med andre tegneseriefigurer. I dag er Hello Kitty blevet et populært brand, hvor motivet pryder alt fra tøj og make-up til mobiltelefoner. Produktet er primært populært hos piger. Der er to Sanrio forlystelsesparker baseret på Hello Kitty, Harmonyland i Hiji-machi, på øen Kyushu i Japan og Sanrio Puroland, Tama New Town i Tokyo, Japan.

K

Den kendte danske tøjdesigner Karen Simonsen (Munthe + Simonsen / KarenbySimonsen) står bag denne moderigtige kollektion af solbriller, designet til den modebeviste kvinde.

Samarbejdet mellem PREGO og Karen Simonsen startede i 2014 og kører nu på sit 4. succesfulde år. Karen Simonsen tager trends fra hendes tøj-univers og fører dem over på hendes solbriller. På den måde bliver en Karen Simonsen solbrille det uundværlige accessorie til at fuldende dit look.

Solbrillerne er designet af Karen Simonsen og produceret af PREGO som har mere end 50 års erfaring med solbriller.
Essensen for Kilsgaard Eyewear, er at være ærlig overfor simplicitet og elegance. Det er den danske arv der løber i årene; 'Less is always more' – undtagen når vi taler om lidenskab! Kilsgaard Eyewear følger ikke tendenser og dogmer, for at være hip eller moderigtige, men forbliver forankret i simpelt og elegant design, som aldrig går af mode.
Kristian Olsen er et hollandsk brille mærke. Kost International BV – som står bag mærket Kristian Olsen – har mere end 25 års erfaring indenfor fashion solbriller. Indenfor de senest år, har de udvidet produkt porteføljen til også at omfatte kvalitets solbriller og brillestel. Glassene i solbrillestellene kan erstattes med glas med styrke i næsten alle modeller.
Stel af høj kvalitet til dem, som værdsætter design og de små detaljer som gør forskellen. Stellet til dem der nyder at udtrykke deres personlighed. KunoQvist blev født ud af en lidenskab for briller og et ønske om at være anderledes. Målet har aldrig været at skabe et mærke for alle. Siden den første kollektion blev lanceret i 2005 har der konsekvent været arbejdet med et klassisk skandinavisk design og kombineret med spændende detaljer og et bevidst farvevalg. KunoQvist skaber stel med farve. Med hver ny kollektion kommer et nyt farveskema. Derfor ændres farvepaletten med tiden.

N

nine er designet i Danmark og håndlavet af dygtige japanske håndværkere. Lige siden de første skridt blev taget i 2010 har nine brillerne været en linje af ultra-lette titaniumbriller uden overflødige detaljer. Vægten på stellet, uanset form, farve og materiale har altid været lige omkring 9 gram. Derfor hedder brandet nine. I dag tilbyder nine, 7 elegante kollektioner. I den tredje kollektion introducerede nine et lettere materiale - transparent polyamid - som i samarbejde med titanium åbnede en ny verden med spændende designmuligheder. I den femte kollektion kom det letteste nine stel nogensinde; nine five - vejer mindre end 5 gram. Den syvende og nyeste kollektion, nine origin, hylder de japanske håndværkere og dyderne i japansk håndværk.

NPS tilbyder et stort sortiment indenfor skærmbriller i metal og acetat til en fornuftig pris. På trods af den lave pris har man prioriteret acetat inden plastindsprøjtning for at holde den bedst mulige kvalitet på hele kollektionen. Metalrammerne er alle med flex.

Kollektionen er en god blanding af trendy modeller, blandet med mere klassiske former.

P

Prego er fremragende håndværk, hvor der er kælet for detaljerne i hvert eneste stel, og Prego sætter hver sæson nye standarder for, hvad man kan forvente af en brille. Stellene er håndlavede i så høj en kvalitet, at det er muligt at bruge dem både som regulære brillestel eller som solbriller med styrkesolglas. Hvert Prego stel er omhyggeligt håndpoleret, så ingen skarpe kanter generer, og hvor designet tillader det, er stængerne monteret med "stop- hængsel", så enden af brillestangen ikke ridser brilleglasset, når brillen foldes sammen.
ProDesign har en moderne, skandinavisk tilgang til design. Med fokus på enkelhed og funktionalitet indlejret i levende farver, er hver model designet til perfektion.

ProDesign skaber sine designs ved hjælp af ægte portrætter og dermed har brillestel og solbriller en ansigtspasning uden sidestykke, der vil supplere din personlige stil med maksimal komfort.

Missionen er at skabe innovativt brille design ved at genoverveje form og funktion 'vi er Eyewear Architects'.

R

Ray-Ban er et solbrille- og brillefirma, som blev startet i 1937 af det amerikanske firma Bausch & Lomb. Mærket er bedst kendt for deres Wayfarer og Aviator linjer af solbriller. I 1929 samarbejde US Army Air Corps, oberst, John A. MacCready med medicinalfirmaet Bauch & Lomb for at udvikle en brille til flyvevåbnet, så piloterne ikke blev distraheret af himlens blå og hvide nuancer. Nærmere bestemt var MacCready bekymret for, hvordan piloternes briller ville dugge og dermed reducere synligheden i høj højde. Prototypen, der blev oprettet i 1936 og kendt som 'Anti-Glare', havde plastrammer og grønne linser, der kunne skære blændingen uden at forringe udsynet. I 1938 tilføjede de slagfaste linser til stellet. Solbrillerne blev omdesignet med en metalramme det følgende år og patenteret som Ray-Ban Aviator. Ifølge BBC brugte brillerne Kalichrome linser, designet til at skærpe detaljer og minimere uklarhed ved at filtrere blåt lys fra, hvilket gør dem ideelle til tågeforhold. Ray-Bans mest populære solbriller er Wayfarer- og Aviator-modellerne. I 1965 kom Olympian I og II til og de blev meget populære, da Peter Fonda bar dem i 1969-filmen Easy Rider. I 1987 producerede Ray-Ban en specialudgave af General, som lignede de originale Aviators, der blev brugt af General Douglas MacArthur under Anden Verdenskrig.
Rodenstock har været 'synets pioner siden 1877'.

Som producent af brilleglas og brillestel, ser de på synet i alle dets enkeltheder og har udviklet mesterværker af præcision i funktion, materiale og design i næsten 140 år.

Kun Rodenstock fremstiller både brilleglas og brillestel. Det giver åbenlyse fordele: En individuelt afstemt kombination af et perfekt design og premium-materialer. En sammensmeltning af erfaring og innovation, af tidløse moderne former og en rigtig god funktionalitet.

S

Silhouette- Ikonisk Briller lavet i Østrig - Siden 1964.

Enestående æstetik opstår ofte fra kombinationen af to tilsyneladende modsatte poler. Silhouette-briller har altid lykkes i at mestre denne kunst: At opnå uovertruffen lethed gennem indre styrke. At forblive tro mod sig selv og konstant sætte nye impulser. At skabe tidløst design, der også opfylder ånden i alderen.

I Østrig har de en lang tradition for at producere klassiske og innovative briller, der går helt tilbage til 1964. Produktionsfilosofien - med håndværk og vægt på manuelt arbejde - det ligner en hytteindustri. Resultatet er enestående briller, der vil glæde og overraske dig med hensyn til dets innovation. Fremragende design og materialer af høj kvalitet skaber klarhed om designet, der udtrykker individualiteten hos de mennesker, der bærer dem.
Sky Eyewear er et dansk brand, som er designet af danske designere i Danmark. Sky Eyewear har to linjer i deres portfolio: SkyVintage og SkyLight. SkyVintage er skabt med inspiration fra 70’ernes brillemode og tilført nutidig elegance ved kritisk materialevalg og nøje udvælgelse af farvekombinationer. Kollektionen omfatter moderigtige stel til både damer og herrer i alle aldre. SkyLight er en serie af super lette stel, som fås i mange flotte farver og kombinationer. Kollektionen henvender sig både til damer og herrer. Ud over SkyVintage og SkyLight har Sky Eyewear også et omfattende solbrille sortiment.
Starck Eyes tager sin afsæt i den menneskelige krop. Den unikke Starck Eyes kollektion fejrer det minimalisme og innovation gennem en eksklusiv teknologisk revolution, Biolink®.

Hjertebarnet for Starck Eyes er den patenterede Biolink®, et skrueløst hængsel, der er modelleret efter det menneskelige kraveben, hvilket giver en fuld 360-graders bevægelse for øget komfort og holdbarhed - biomekanik til tjeneste for synet.

T

Thomsen Eyewear-mærket blev grundlagt af Morten Thomsen, der har mere end ti års erfaring indenfor detailhandel, engros og design indenfor brillebranchen. Med rødder i dansk og skandinavisk designtradition værdsætter Morten Thomsen godt håndværk og er inspireret af form, funktionalitet, æstetik og enkelhed. 'Vi kombinerer klassiske stilarter med fortolkninger af det moderne look for at skabe udtryksfulde stel med rene og enkle linjer.' - Morten Thomsen. Kernen i Thomsen Eyewear består af fem dimensioner, som udformningen af hvert stel skal tilfredsstille:
  • Høj Kvalitet
  • Komfortabel at bære
  • Lette og kraftige
  • Farve karakter
  • Unikt design
Tom Carlyle Ford er manden bag brandet Tom Ford. Tom Ford er en amerikansk mode designer, filmdirektør, manusforfatter og filmproducent. Han lancerede sit eponyms luksusmærke i 2006, idet han tidligere havde fungeret som den kreative direktør hos Gucci og Yves Saint Laurent. Tom Ford er vinder af talrige designpriser, hans opstigning i modeverdenen begyndte i 1994, da han blev kreativ direktør for Gucci. Ikke alene ændrede han dramatisk billedet af det legendariske modehus, han ledede også virksomheden til en hidtil uset succes med hans visionære indsigt i, hvad den moderne forbruger ønsker. Hans innovative og provokerende designs sætter tonen til en helt ny retning i luksusprodukter. I 2000 tog Ford også kreativ kontrol over Yves Saint Laurent, et Gucci Group brand, der genoplivede det med sin varemærke kombination af sensualitet og mystik. I april 2005, et år efter han havde forladt Gucci Group, meddelte han oprettelsen af Tom Ford brandet. En skønhed- og en brillekollektion blev lanceret i 2005 og 2006. i april 2007 åbnede den første betjente butik i New York sammenfaldende med debut af signaturen TOM FORD Menswear og Accessory Collection. I februar 2011 blev TOM FORD Womenswear Collection introduceret til kunder over hele verden. En stærk vision af moderne feminin glamour, det smukt konstruerede hverdags og aftentøj giver kvinder i alle aldre mulighed for at forstærke deres individualitet og præsentere deres mest glamourøse selv til verden. I september 2011 introducerede TOM FORD sin første Cosmetics Collection, et komplet udvalg af farver og hudbehandlinger. I dag er der i alt 64 Tom Ford butikker verden over. De mest berømte er butikkerne i Beverly Hills, London, Milano, Tokyo, Las Vegas, Sydney, Dubai, Beirut, Zürich og Rusland.

W

I 1996 oprettede Robert Morris, William Morris London - et selvstændigt firma med et meget engelsk mærke. Målet var at tilbyde designerbriller til alle, der giver fremragende originale designs, der løbende udvikler sig. Sammen med den kærlighed og stolthed, der går ud på at skabe stel, er det samme niveau af hårdt arbejde, dedikation og personlig service, at hvert medlem af William Morris London-teamet stræber efter at give deres kunder dagligt. Fra en ydmyge begyndelse til hvad der i dag er et succesfuldt globalt brand, anvender William Morris London personale, agenter og distributører over hele verden. Efterhånden som markedet er vokset, så har kollektionerne, designene, salgsstedet og alt andet fulgt med. For William Morris London, er det vigtigt at deres filosofi og mærkeattributter forbliver så stærk som de var det for alle disse år siden. I en virksomhedsmættet verden er det ""familiens"" værdier, der adskiller dem fra 'de andre' og det er blndt andet dét deres kunder sætter pris på.

Ø

Ørgreen er premium designerbriller i avancerede materialer, kendt for sin signatur stil og innovative farvekombinationer. Grundlagt i København i 1997, er deres mål at designe stærke og tidløse stel for kvalitetsbevidste individer over hele verden. Ørgreens kollektion indeholder briller og solbriller, fremstillet i titanium og beta-titanium: ædle metaller i en fremragende kvalitet designet til at forblive. Kollektionerne er designet og udviklet i Danmark og lavet i hånden i Japan, kendt og respekteret for høje standarder og uigenkaldelig kvalitet. Individuelt udformet med mere end 100 processer, kan hvert stel tage op til seks måneder for at opnå sin hang til perfektion. Ørgreen Optics er bedst dansk design. De værdier og standarder, der blev fastsat i 50'erne og 60'erne af internationalt anerkendte designere som Arne Jacobsen og Louis Poulsen - innovation, kvalitet, minimalisme og rene linjer - findes i alle Ørgreens stel - dog med et Ørgreen twist, der består af unikke detaljer og subtile hånd, inspireret af gadekultur, ekstremsport og klassiske biler. Ørgreen æstetik er legende, dynamisk og undertiden provokerende, men aldrig arrogant. Det handler om at trække på traditioner, vovede at udfordre dem og sætte en ny dagsorden. I stedet for at bygge videre på flygtige trends, er Ørgreens unikke stil og linjer genkendelige og vil altid forblive konsekvente gennem deres designs, som er tidløse og årstidløse, men aldrig uden historie.